Potrivit unor studii anterioare, cafeaua contribuie şi la scăderea riscului de tumori canceroase la prostată şi la nivelul colului uterin.
În plus, potrivit studiului publicat luni în Statele Unite, femeile care beau mai mult de trei ceşti de cafea pe zi beneficiază de o scădere a riscului de apariţie a bazaliomului (carcinom bazocelular) cu 20%, comparativ cu femeile care consumă puţină cafea sau chiar deloc.
Pentru bărbaţi - care par să beneficieze mai puţin de acest efect protector, din motive deocamdată necunoscute - consumul a cel puţin trei ceşti de cafea pe zi reduce riscul de cancer al pielii cu cel puţin 9%.
Potrivit studiului realizat pe şoareci, publicat în august 2011, realizat de cercetătorii de la Washington State University, cofeina avea efecte protectoare la nivel molecular, prin neutralizarea unei proteine, informează Mediafax.
Această proteină joacă un rol cheie pentru multiplicarea celulelor pielii vătămate de razele solare ultraviolete.
În urma studiului, "consumul de cafea - nu cea decofeinizată - ar putea fi o opţiune importantă pentru a ajuta prevenirea cancerului de piele ", care este adeseori vindecabil şi reprezintă tipul de cancer cel mai des întâlnit, afirmă unul dintre autorii studiului, Fengju Song.
În opinia oamenilor de ştiinţă, aceste rezultate justifică necesitatea realizării unor cercetări suplimentare pentru a înţelege mai bine legătura dintre consumul de cafea şi o frecvenţă mai mică a cancerului de piele.
Nu este pentru prima dată când cafelei i-au fost atribuite virtuţi anticanceroase. În mai 2011, un alt studiu, realizat de savanţii de la Harvard School of Public Health, a evidenţiat faptul că bărbaţii care beau şase ceşti de cafea pe zi beneficiază de o scădere cu 20% a riscului de a dezvolta cancer la prostată. Procentul ajunge până la 60% în cazul celei mai grave forme a acestui tip de cancer, care este mortală.
Reducerile riscului au fost identice în cazul cafelei cu cofeină şi a celei decafeinizate, făcându-i pe specialişti să afirme că virtuţile acestei băuturi sunt asociate cu proprietăţile ei antioxidante şi antiinflamatorii.
sursa: dcnews
0 comentarii:
Trimiteţi un comentariu